Tilaajavastuulaki pähkinänkuoressa
Tilaajavastuulaki pähkinänkuoressa
7.5.2024. klo 9-12
- 390€/hlö390€/hlö
- Online
Vapaat paikat
Koulutuksen sisältö
Tilaajavastuulain keskeisenä tarkoituksena on edistää tasavertaista kilpailua sekä torjua harmaata taloutta ja tämän tarkoituksen toteutumiseksi tilaajavastuulaki asettaa tilaajalle velvollisuuden selvittää, että sen sopimuskumppanit täyttävät lakisääteiset velvollisuutensa. Lain säännökset ovat pakottavia eli niistä ei voi sopia toisin. Koska rikkomisesta voidaan määrätä laiminlyöntimaksu, tilaajan on äärimmäisen tärkeää tuntea laista aiheutuvat velvoitteensa. Tilaajavastuulaki koskee pääsääntöisesti vuokratyövoiman käyttämistä ja alihankintaan. Siten myös laki työntekijöiden lähettämisestä voi tulla usein sovellettavaksi. Kun tilaaja solmii vuokratyö- tai alihankintasopimuksen työntekijöitä lähettävän yrityksen kanssa, on tilaajan otettava huomioon myös tilaajavastuulain velvoitteet sekä työntekijöiden lähettämisestä annetun lain mukaiset velvoitteet. Mitä selvityksiä ja todistuksia sopimuskumppanista tulee hankkia? Miten selvitysvelvollisuus täytetään ulkomaalaisten yritysten kohdalla? Mitä lähetetyllä työntekijällä tarkoitetaan? Mitä velvoitteita lähetetyn työvoiman käytöstä aiheutuu tilaajalle? Koulutuksessa käsittelemme käytännönläheisesti ja yksityiskohtaisesti oikeuskäytännön valossa tilaajavastuulain keskeisen sisällön sekä lähetettyjä työntekijöitä koskevat säännökset. Koulutuksen keskeiset aiheet • Tilaajavastuulain keskeinen sisältö • Soveltamisalaan kuuluvat sopimukset • Sopimuskumppanilta edellytettävät selvitykset ja selvitysvelvollisuuden poikkeukset • Tarkastuksen suorittaminen ja tilaajan vastuu selvitysten pyytämisestä • Tilaajavastuulain velvoitteiden täyttäminen hankintaprosessissa • Seuraamukset laiminlyönneistä • Tilaajan velvoitteet koskien lähetettyjä työntekijöitä
Aikataulu
Varaus- ja peruutusehdot
Pyydämme täyttämään ilmoittautumiskenttiin tarvittavat tiedot. Koulutuksen hintaan lisätään alv 24 %. Hinta sisältää myös koulutusmateriaalin. Laskutamme kurssimaksun koulutuksen päätyttyä. Vahvistuksen ilmoittautumisesta saat ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli osallistuminen peruutetaan ennen tilaisuutta, tulee se tehdä kaksi viikkoa ennen koulutuksen alkua. Tämän jälkeen joudumme veloittamaan koko osallistumismaksun. Voitte kuitenkin estyessänne vaihtaa ilmoittamanne henkilön toiseen informoimalla siitä etukäteen info@hankintajuristit.fi. Päivän toteutuminen vahvistetaan ilmoittautujan sähköpostiosoitteeseen. Mikäli osallistut koulutukseen online, saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostiisi ohjeet ja rekisteröitymislinkin, josta pääset seuraamaan koulutusta. Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy pidättää oikeuden kurssien peruuttamiseen. Koulutuksissa tavataan! Terveisin, Suomen Hankintajuristit
Yhteystiedot
0400 3838 42
info@hankintajuristit.fi