Julkiset ICT-hankinnat -koulutus
Kun tavoitteena on kustannustehokas ja onnistunut ICT-projekti, kannattaa hankintaprosessin suunnitteluun ja sopimusehtojen muotoiluun panostaa. Huolellisella valmistelulla ja hankintalainsäädännön tuntemuksella voidaan saavuttaa tavoiteltu lopputulos juridisesti kestävästi sekä kustannustehokkaasti.
​
Millaisia näkökohtia ICT-hankinnan suunnittelussa ja tarkoituksenmukaisen hankintamenettelyn valinnassa kannattaa ottaa huomioon? Valmisohjelmisto vai uusi ratkaisu? Millaisilla kriteereillä laadukas lopputulos? ICT-sopimusten keskeiset sopimusehdot sekä tietosuojakysymykset? Voidaanko sopimuskaudella hankkia versiopäivityksiä tai lisäosia?
​
Koulutuksessa käydään kattavasti ja käytännönläheisesti läpi keskeiset onnistuneen ICT-hankintaprojektin kulmakivet. Hankintajuristien pitkä ja monipuolinen kokemus onnistuneista ICT-hankinnoista mahdollistaa tiedon ja hyvien käytänteiden jakamisen myös niistä seikoista, joita ei pelkästään lakikirjasta voi lukea.
Koulutuksessa keskitytään erityisesti ICT-hankinnan suunnitteluun, toteutukseen sekä sopimusehtojen suunnitteluun ja sopimuskauden aikaisiin tyypillisiin kysymyksiin tavalla, joka sopii erityisen hyvin ICT-hankinnoista vastaaville hankintayksiköiden edustajille.
Koulutuksen sisältö
-
Valmistelu ja suunnittelu
-
Markkinakartoitus
-
Valmisohjelmisto vai räätälöity ratkaisu?
-
​
-
Sopivan hankintamenettelyn valinta ja keskeinen kulku
-
Avoin ja rajoitettu menettely
-
Neuvottelumenettely
-
Kilpailullinen neuvottelumenettely
-
Innovaatiokumppanuus
-
​
-
Valinta- ja hintakriteerit
-
Soveltuvuusvaatimusten asettaminen
-
Laatukriteerit: miten huomioida tarpeet ja käytettävyys?
-
Hintavertailun rakentaminen: käyttöönottoprojekti, palvelu- ja lisenssimaksut, kehitystyö
-
​
-
Sopimus ja keskeiset tietosuoja- ja tietoturvallisuuskysymykset
-
Yleiset sopimusehdot ja niiden soveltuvuus (JIT2015 & IT2018YSE)
-
Onnistuneen projektin keskeiset sopimusehdot
-
Keskeiset IPR-kysymykset
-
Keskeiset tietosuojaan ja tietoturvallisuuteen liittyvät ehdot
-
​
-
Muutoshallinta ja sopimuskauden aikaiset kysymykset
-
Lisätyöt ja muutokset
-
Lisäosien sekä versiopäivitysten hankinta
-
Koulutuksen tilaaminen
1. Tutustu koulutustarjontaan ja valitse organisaatiollenne sopiva koulutus.
​
2. Täytä alla oleva tilauslomake, jossa ilmoitat haluamasi koulutuksen ja toivotun ajankohdan. Koulutukset voidaan järjestää joko etänä tai teidän tiloissanne.
​
3. Hankintajuristien asiantuntija on teihin yhteydessä tarkempien aikataulujen ja käytännön asioiden sopimiseksi.
Hinnoittelu
Puolen päivän koulutus (3 h)
​
1800 € + alv
​
Koko päivän koulutus (6 h, sis. lounastauon)
​
3000 € + alv
​
Lähikoulutuksiin lisätään matkustus- ja majoituskulut toteutuneiden kustannusten mukaisesti.
Tilaa koulutus
-
Miten koulutus toteutetaan?Koulutukset järjestetään joko lähikoulutuksena tai Teamsin välityksellä. Tarvittaessa koulutus voidaan tallentaa pyynnöstä.
-
Paljonko koulutukset maksavat?Puolen päivän (3h) koulutuksen hinta on 1800 € + alv. Koko päivän (6h, sis. lounastauon) koulutuksen hinta on 3000 € + alv. Lähikoulutuksiin lisätään matkustus- ja majoituskulut toteutuneiden kustannusten mukaisesti. Laskutus tapahtuu pääsääntöisesti koulutusta seuraavan seuraavan kuukauden 15. päivään mennessä. Maksuehto 14 pv netto laskun toimituksesta.
-
Voiko koulutuksen räätälöidä?Kyllä! Voimme räätälöidä koulutuksen sisällön ja toteutustavan organisaatiosi tarpeiden mukaan.