top of page
Koulutukset

Julkiset ICT-hankinnat -koulutus

Kun tavoitteena on kustannustehokas ja onnistunut ICT-projekti, kannattaa hankintaprosessin suunnitteluun ja sopimusehtojen muotoiluun panostaa. Huolellisella valmistelulla ja hankintalainsäädännön tuntemuksella voidaan saavuttaa tavoiteltu lopputulos juridisesti kestävästi sekä kustannustehokkaasti. 

​

Millaisia näkökohtia ICT-hankinnan suunnittelussa ja tarkoituksenmukaisen hankintamenettelyn valinnassa kannattaa ottaa huomioon? Valmisohjelmisto vai uusi ratkaisu? Millaisilla kriteereillä laadukas lopputulos? ICT-sopimusten keskeiset sopimusehdot sekä tietosuojakysymykset? Voidaanko sopimuskaudella hankkia versiopäivityksiä tai lisäosia?

​

Koulutuksessa käydään kattavasti ja käytännönläheisesti läpi keskeiset onnistuneen ICT-hankintaprojektin kulmakivet. Hankintajuristien pitkä ja monipuolinen kokemus onnistuneista ICT-hankinnoista mahdollistaa tiedon ja hyvien käytänteiden jakamisen myös niistä seikoista, joita ei pelkästään lakikirjasta voi lukea.

 

Koulutuksessa keskitytään erityisesti ICT-hankinnan suunnitteluun, toteutukseen sekä sopimusehtojen suunnitteluun ja sopimuskauden aikaisiin tyypillisiin kysymyksiin tavalla, joka sopii erityisen hyvin ICT-hankinnoista vastaaville hankintayksiköiden edustajille.

Koulutuksen sisältö

 

  • Valmistelu ja suunnittelu 

    • Markkinakartoitus

    • Valmisohjelmisto vai räätälöity ratkaisu?

​

  • Sopivan hankintamenettelyn valinta ja keskeinen kulku

    • Avoin ja rajoitettu menettely

    • Neuvottelumenettely

    • Kilpailullinen neuvottelumenettely

    • Innovaatiokumppanuus

​

  • Valinta- ja hintakriteerit

    • Soveltuvuusvaatimusten asettaminen

    • Laatukriteerit: miten huomioida tarpeet ja käytettävyys?

    • Hintavertailun rakentaminen: käyttöönottoprojekti, palvelu- ja lisenssimaksut, kehitystyö

​

  • Sopimus ja keskeiset tietosuoja- ja tietoturvallisuuskysymykset

    • Yleiset sopimusehdot ja niiden soveltuvuus (JIT2015 & IT2018YSE)

    • Onnistuneen projektin keskeiset sopimusehdot

    • Keskeiset IPR-kysymykset

    • Keskeiset tietosuojaan ja tietoturvallisuuteen liittyvät ehdot

​

  • Muutoshallinta ja sopimuskauden aikaiset kysymykset

    • Lisätyöt ja muutokset

    • Lisäosien sekä versiopäivitysten hankinta

Julkiset hankinnat

Koulutuksen tilaaminen

1. Tutustu koulutustarjontaan ja valitse organisaatiollenne sopiva koulutus.

​

2. Täytä alla oleva tilauslomake, jossa ilmoitat haluamasi koulutuksen ja toivotun ajankohdan. Koulutukset voidaan järjestää joko etänä tai teidän tiloissanne.

​

3. Hankintajuristien asiantuntija on teihin yhteydessä tarkempien aikataulujen ja käytännön asioiden sopimiseksi.

Hinnoittelu

Puolen päivän koulutus (3 h)

​

1800 € + alv

​

Koko päivän koulutus (6 h, sis. lounastauon)

​

3000 € + alv

​

Lähikoulutuksiin lisätään matkustus- ja majoituskulut toteutuneiden kustannusten mukaisesti.

Tilaa koulutus

Kiitos tilauksesta! Olemme teihin pian yhteydessä.

  • Miten koulutus toteutetaan?
    Koulutukset järjestetään joko lähikoulutuksena tai Teamsin välityksellä. Tarvittaessa koulutus voidaan tallentaa pyynnöstä.
  • Paljonko koulutukset maksavat?
    Puolen päivän (3h) koulutuksen hinta on 1800 € + alv. Koko päivän (6h, sis. lounastauon) koulutuksen hinta on 3000 € + alv. Lähikoulutuksiin lisätään matkustus- ja majoituskulut toteutuneiden kustannusten mukaisesti. Laskutus tapahtuu pääsääntöisesti koulutusta seuraavan seuraavan kuukauden 15. päivään mennessä. Maksuehto 14 pv netto laskun toimituksesta.
  • Voiko koulutuksen räätälöidä?
    Kyllä! Voimme räätälöidä koulutuksen sisällön ja toteutustavan organisaatiosi tarpeiden mukaan.
bottom of page