Sopimuskumppanin taloudellinen kestävyys

2.6.2021 klo 09-11

  • 240€/hlö
  • Online

Koulutuksen sisältö

Koronaviruksen aiheuttama epävarmuus on luonut ja luo todennäköisesti myös jatkossa tilanteita, joissa sopimuskumppanin taloudellinen tilanne heikentyy odottamattomasti sopimuskauden aikana. Ennakoiva arviointi kumppanin soveltuvuudesta ja erityisesti taloudellisen kestävyyden varmistaminen on tärkeää sopimusten sujuvan toteutumisen turvaamiseksi. Hankinnoissa hankintayksiköillä on mahdollisuus asettaa tarjoajille vaatimuksia, joilla varmistetaan ehdokkaiden ja tarjoajien tosiasialliset edellytykset toteuttaa hankinta ja sopimuksen mukaiset velvoitteet. Vaatimuksilla voidaan varautua sopimuskumppanin taloudellisen tilanteen muuttumisesta aiheutuvaan riskiin jo hankintaa kilpailutettaessa. Koulutuksessa käydään läpi käytännön esimerkkien avulla, mitä vaatimuksia tarjoajien soveltuvuudelle voidaan asettaa. Käsittelemme myös, mitä vaatimukset mittaavat sekä kertovat tarjoajan taloudellisesta tilanteesta. Lisäksi koulutuksessa käsitellään keinoja, joilla hankintayksikkö voi sopimusehtojen avulla ennalta varautua toimittajan taloudellisen tilanteen muutoksiin sopimuskauden aikana. Käsittelemme koulutuksessa mm. seuraavia aiheita: - Taloudellisten soveltuvuusvaatimusten asettaminen tarjoajille hankintalain rajoissa: - Soveltuvuusvaatimusten liityntä hankinnan kohteeseen ja suhteellisuuden vaatimus - Tarjoajien taloudellinen kelpoisuus: luottoluokitus ja liikevaihtovaatimus soveltuvuusvaatimuksena - Hankintalain mukaiset pakolliset ja harkinnanvaraiset poissulkuperusteet - Soveltuvuusvaatimusten arviointi: vaatimusten täyttyminen ja poissulkemisharkinta - Mitä vaatimukset käytännössä kertovat tarjoajan taloudellisesta tilanteesta? - Tarjoajan taloudellisen tilanteen muutoksiin varautuminen sopimuskaudella: - Toimitusvarmuutta korostavien sopimusehtojen määrittely ja soveltaminen - Puitejärjestelyn luomat mahdollisuudet - Toimittajan konkurssi ja muut vakavat hankintasopimuksen suoritushäiriöt sekä mitä keinoja hankintayksiköllä on käytettävissä - Sallitut ja kielletyt sopimusmuutokset sopimuskaudella Koulutus järjestetään webinaarina ja sen kesto on 2 tuntia. Koulutuksen hinta on 240 euroa/henkilö. Mikäli samasta organisaatiosta webinaariin osallistuu useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Huomioimme tämän laskutuksessa, mikä tapahtuu seminaarin jälkeen. Hintoihin lisätään arvonlisävero 24 %. - Saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostiisi rekisteröitymislinkin, josta pääset seuraamaan lähetystä.

Aikataulu

Varaus- ja peruutusehdot

Viimeinen ilmoittautumispäivä on viikkoa ennen koulutuksen alkua. Vahvistuksen saat ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Koulutuksen hintaan lisätään alv 24 %. Hinta sisältää myös koulutusmateriaalin. Laskutamme kurssimaksun koulutuksen päätyttyä. Mikäli osallistuminen peruutetaan viittä päivää ennen tilaisuutta, joudumme veloittamaan koko osallistumismaksun. Voitte kuitenkin estyessänne vaihtaa henkilön toiseen ilmoittamalla siitä etukäteen info@hankintajuristit.fi. Päivän toteutuminen vahvistetaan ilmoittautujan sähköpostiosoitteeseen. Saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostiisi ohjeet ja rekisteröitymislinkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy pidättää oikeuden kurssien peruuttamiseen. Koulutuksissa tavataan! Terveisin, Suomen Hankintajuristit

Yhteystiedot

0400 3838 42

info@hankintajuristit.fi